Pension Architects biedt modulaire oplossingen aan die naadloos aansluiten bij de behoeften van een actuele, betrouwbare en klantgerichte organisatie, waarbij u kan kiezen welk niveau van ondersteuning nodig en zinvol is.

Self-Service

Self-service is een bijkomende optionele module waarmee aangeslotenen de laatste stand van hun pensioenrekening online kunnen consulteren als ook alle pensioenfiches en alle andere correspondentie die in de loop van de jaren naar hen werd verstuurd. Zij kunnen eveneens hun pensioenkapitaal simuleren om te weten hoe groot het verwacht kapitaal (zowel bruto als netto) zal zijn.

Dit online portaal zorgt ervoor dat de communicatie met de aangeslotenen transparanter is, maar zorgt achterliggend voor een efficiënter en doeltreffender beheer. Het portaal wordt immers opgezet als een self-service systeem waarmee aangeslotenen ondermeer de aangeduide begunstigden en adres- en contactgegevens kunnen wijzigen.

Via het persoonlijke portaal kunnen aangeslotenen eveneens de vereffening van het pensioenkapitaal aanvragen en de nodige gegevens indienen zodat de verwerking volledig kan gebeuren op een “straight-through-processing” wijze.

Helpdesk voor aangeslotenen

Deze oplossing gaat nog een stapje verder dan het overnemen van uw pensioenadministratie. In deze oplossing nemen we ook alle contacten met de aangeslotenen over – zowel schriftelijk, online als telefonisch – zodat u zich kan concentreren op taken die voor u een toegevoegde waarde bieden.

Dit is een ideale oplossing voor een personeelsdienst, een asset manager of verzekeraar die zich wil focussen op de taken die voor hem belangrijk zijn, respectievelijk personeelsadvies, beleggingsbeleid en verzekeringstechnische aspecten. Pension Architects draagt zorgt voor het dagelijks beheer van uw aanvullende pensioenplannen.

Administration as a Service

In het concept “Administration as a Service” zal Pension Architects uw volledige pensioenadministratie overnemen.

Wij nemen het gehele administratieve en actuariële beheer van u over, zodat u zich kan concentreren op taken die voor u toegevoegde waarde bieden – uw kernbusiness. Wij garanderen een professioneel beheer in totale transparantie, waarbij de administratie –dankzij ons platform – beschikbaar en toegankelijk blijft.

In deze oplossing blijft u enkel verantwoordelijk voor alle contacten met uw aangeslotenen. De aangeslotenen zullen u contacteren bij vragen over hun pensioendossier of andere vragen. Pension Architects heeft zelf geen contacten met deze aangeslotenen.

Beheer van Backoffice

U overweegt om het beheer van basisgegevens uit te besteden.

Een correct en doelmatig beheer van de basisgegevens van de aangeslotenen is geen sinecure. Als pensioeninstelling kan u gebruik maken van de bestaande beheerstromen in het netwerk van de sociale zekerheid om deze basisgegevens te initiëren en up-to-date te houden. Pension Architects kan u helpen om deze gegevensstromen te verwerken en u de gegevens te bezorgen in een formaat afgestemd op uw administratie.

Software as a Service

Op basis van het concept “Software as a Service” kan u gebruik maken van het Pension Architects-beheerplatform om uw pensioenadministratie uit te voeren. U kan zich concentreren op taken die voor u een toegevoegde waarde bieden, terwijl Pension Architects garandeert dat het beheersysteem, afgestemd op uw noden, beschikbaar en toegankelijk is en blijft. Geen kopzorgen meer over IT, software en infrastructuur.